17 Eylül 2007

ZEYTİNYAĞLI BÖRÜLCE


Sevgili cafegusto.blogspot.com/ (serpil) 'in düzenlenlemiş olduğu etkinlige bu tarifinle katıldım.
Ramazan sofralarının vazgeçilmezleri zeytinyağlılar...
*
MALZEMELER;
1/2 taze börülce
2 adet domates
3 adet beyaz soğan(ben bol soğanlı severim sevmeyenler 2 adette kullanabilir)
2-3 diş sarımsak
sızma zeytinyağı
1 çay kaşığı toz şeker
tuz
*
YAPILIŞI;

Tarifi pek çok yerde okudum bazıları önceden haşlanması gerektiğini ,bazılarıda gerek olmadığını yazmışlardı.Ben de orta yolu buldum.:)Börülceleri yıkayıp güzelce temizledikten sonra üzerlerine kaynamış su döktüm ve 15 dk kadar bu suda beklettim.Daha sonra soğuk sudan geçirdim.Tencerenin en altına börülceleri,soğanları,domatesleri,sarımsakları sırayla yerleştirdim ve tuzunu şekerini ayarladıktan sonra kısık ateşte mümkünse üzerlerini hiç açmadan börülceler yumuşayıncaya kadar pişirdim.Servis tabağına aldıktan sonra sızma zeytinyağı döktüm üzerlerine.sevmeyenler mısırözü yağını pişmeden evvel ekleyip o şekildede pişirebilir.Afiyet olsun.
********************

3 yorum:

Hesna dedi ki...

benimde çok sevdiğim salatalardan biridir.eline sağlık.

Hesna

Adsız dedi ki...

selam ahhh annemi hatırladım ne çok yapardı bundan kulakları çınlasın..elinize saglık nefis görünüyor..

yaban mersini dedi ki...

ellerine sağlık..çok lezzetli görünüyor.slmlar.