19 Ekim 2007

ÇILBIR



Çılbır kahvaltıda vazgeçemediğim bir lezzettir.yaz aylarında biraz ağır olduğu için yapmamıştım uzun zamandır ama artık rahatça pişirebilirim.:):)
*
MALZEMELER;
Kişi sayısı kadar yumurta
yoğurt
sarımsak
sıvı yağ
pulbiber
2 kaşık sirke
tuz
*
YAPILIŞI;
Yayvan bir tencere 3-4 parmak su ile doldurulur.su kaynayınca 2 kaşık sirke yumurtaların pişerken dağılmaması için suya eklenir,tuzuda ayarlanır.yumurtalar yavaşça ve suya mümkün olduğunca yakın(aman yanmayın) yavaşça kırılır.sarısının ne kadar pişmesini istiyorsanız ona göre pişmesi beklenir.kevgir ile sudan dikkatlice dağıtmadan yumurtalar alınır.üzerlerine sarımsaklı yoğurt ve kırmızı biberli yağ eklenir.Afiyet olsun..
********************

4 yorum:

NiNo dedi ki...

bizde sana geldik :) ellerine saglik canim ben cilbiri pek sevmem yani aslinda hic sevmem :) ama ananem sever :D o da yanimizda ya :) o bakimdan yani ellerien saglkk canim opuyorum

serinmavi dedi ki...

çok ptarik ve lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım benim...Selam ve sevgiler.....

serinmavi dedi ki...

Semracım, kedidili ile tramisu yapabilirsin,tek kelime ile nefis oluyor.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

teşekkürler cnm.tramisu da iyi sonuç verdiğini biliyorum ancak farklı birşey olsun istemiştim.pastan o açıdan iyi bir fikir verdi cnm.ilgine teşekkür ederim.öptüm