26 Ocak 2008

HAZIR YUFKADAN CEVİZLİ BURMA


İlk kez denedim bu hazır yufkaları,gayet lezzetli oluyorlarmış gerçekten adı üstünde hazır tatlı gibi.Evde açmaya zamanınız yoksa kesinlikle ev baklavası tadını yakalıyorsunuz.
*
MALZEMELER;

1 paket hazır yufka
ince çekilmiş ceviz
sıvıyağ,tereyağ karışımı
ŞERBET İÇİN;
4 bardak şeker
4 bardak su
1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI;
iki kat yufkamızı seriyoruz,üzerine cevizimizi dağıtıyoruz.İnce bir oklava ile sarıyor ve kenarlardan içeri iterek büzüyoruz.Tepsiye yerleştiriyoruz,bu şekilde tepsimiz dolana dek devam ediyoruz.Eritmiş olduğumuz sıvağ+tereyağ karışımını baklavaların üzerine gezdiriyoruz.200c de kızarana dek fırınlıyoruz.Şerbetimizi tatlı yapımına başlamadan önce hazırlıyoruz.Kaynamaya başladıktan sonra 15 dk pişiriyoruz kısık ateşte ve almaya yakın limon suyunu ekliyoruz.Tatlı soğuk şerbet sıcak olacak şekilde şerbetini ekliyoruz.
*********************

11 yorum:

Yaren dedi ki...

Semracim nefisss görünüyor.Ben baklava hic yapmadim ,sadece annem yaparken icine cevizlerini serpmisimdir:)Hazir yufka kullanmadi ama komsumuz yapardi hazir yufkayla ve hakikaten elle yapilmisi aratmiyordu.Cok lezzetli oluyor.Artik cok sey kolaylasirilmis en azindan mutfaklarda,bir cok sey hazir satiliyor.Görünce benimde aklima geldi:))Ben de yapim insal.Ellerine saglik canim arkadasim benim nefisss olmuslar.Sana iyi bir hafta sonu diliyorum,sevgilerimi biraktim öptüm canim.

yemek dedi ki...

Eline sağlık Semra, uzun zamandır aklımda hazır yufkayla tatlı yapmak. Bir an önce hayata geçirmek gerek.
Güzel bir hafta sonu dilerim.

pastacı cafe dedi ki...

ellerine sağlık semracım çok lezzetli gözüküyorlar:)iyi bir haftasonu diliyorum.

yaban mersini dedi ki...

hım..kesinlikle çok iyi bildigim,bir süredir hep yaptığım bir tarif..şahane görünüyor.ellerine sağlık.slmlar.

ab-ı hayat dedi ki...

Annem bahsetmişti hazır yufkanın pratikliğinden.Ellerine sağlık,nefis görünüyor.


sevgiler....

Adsız dedi ki...

MERHABALAR ELLERİNİZE SAĞLIK ÇOK AMA ÇOK SEVDİĞİM BİR TATLIDIR BU BENDE HAZIR YUFKADAN YAPMIŞTIM BİR KEZ.SİZE BİRŞEY SORMAK İSTİYORUM BİZ EVDE EŞİM BEN VE 2.5 YAŞINDA KIZIMLA ÜÇ KİŞİYİZ,BU PAKETLERDE YUFKA SAYISI EN KÜÇÜĞÜ BİLE OLSA BİZE FAZLA GELİYOR BENDE BAYATLASIN İSTEMİYORUM TAZE TAZE YAPAYIM İSTİYORUM,BU YUFKALARI İHTİYACIM KADARINI KULLANDIKTAN SONRA NASIL VE NE KADAR SAKLAYABİLİRİM? TEŞEKKÜR EDİYORUM ŞİMDİDEN...

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Betülcüm adres bağlantısı bırakmadığın için cevabımı buraya yazıyorum.
Cnm ben bu yufkaları saklarken tupperware kutuları kullanıyorum.uzun süre taze kalıyor aynı zamanda kurumuyorda.Ayrıntılı görüşmek istersem mail at cnm.görüşmek üzre.

Adsız dedi ki...

valla semra ablacim cok guzel olmus ellerine salik bende hazir yufka ile yapiyorum gorenler beyeniyor cok guzel yapmissin diyorlar sana iyi hafta sonu dilerim

Adsız dedi ki...

bizleri bu konulada aydınlıttığınız için teşekkür ederim..bir an önce yapıcam...sonucu yazarım....

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor teşekkür ederim inşallah hamur olmaz........

Adsız dedi ki...

Öncelikle ellerinize sağlık, çok hoş gözüküyor, denemeyi düşünüyorum, fakat yufka baklavalık hazır yufka mı? normal yufka mı?Tarifte belirtilmemiş, ama fotoğrafta inceltilmiş yufka gözküyor??
Teşekkürler