14 Şubat 2008

KIYMALI MANTAR DOLMASI


Çok ama çok lezzetli ve hafif sayılabilecek (kaşarları saymazsak:) bir yemek oldu.Ailece çocuklar da dahil özellikle belirtmek istedim çok sevdik.Mantar seviyorsanız birde bu haliyle deneyin derim.
MALZEMELER;
mantar(iri olanlarından)
250 kıyma
1 adet soğan
1 adet sivri biber
1 adet domates veya sosu
1 tatlı k. salça
1/2 çay b. sıvı yağ
tuz
baharatlar(pul bib.,kara bib.,kekik)
kaşar
suyu için 2/3 su bardağı kaynamış suya 1 tatlı kaşığı salça
YAPILIŞI;
Mantarları sap kısımlarını çıkartıp yıkadıktan sonra limon bol limon sıktığınız suda bekletin,onlar beklerken soğanları incecik doğrayın 1/2 çay b. sıvı yağda pembeleştirin,kıymayı ekleyin iyice kavurun ve diğer malzemeleri de kavurarak ekleyin.Mantarların ortasına bu harçtan doldurun,
tepsinize dizin,salça ve kaynamış su karışımını tepsiye dökün,su size az gelebilir ancak mantarlar pişerken çok su salıyorlar.Fırını 15 dk önceden 250 c ye getirin ve iyice ısınmasını sağlayın bu şekilde daha az su salıyor.Hazırlamış olduğumuz mantarları fırına verin 25-30 dk içerisinde pişecektir siz kürdan yardımıylada takip edebilirsiniz.piştikten sonra üzerlerine birer dilim kaşar peyniri koyup kapattığımız fırında kaşarlar eriyinceye dek bekletiyoruz.Afiyet olsun.
***********************

10 yorum:

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

merhaba çok güzel olmuş ellerinize sağlık sevgiler
bende mantarı çok severim

uygarimizlahayat dedi ki...

Oyyyy oyyyy görüntü muhteşem, ellerine sağlık...

Adsız dedi ki...

selam arkadaşım..süper bir görüntü..eline saglık..ilk fırsatta deneyecegim:))sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

oooo çok güzel denerim ben bunu.mantara patlıcan salatası koymuştum ama kıymalısını yapmamıştım.ellerine sağlık
sevgilerimle

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Harika olmuş mantarlar.Kaşarlısını yapardım kıymalısıda nefis görünüyor.Ellerine sağlık canım...

EZGi :)) dedi ki...

canım bayılırım ben buna.enfes bişiye benziyoo.mutlaka deneyeceğim.ellerine saglık.kocaman sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Semracım harika olmuşşşş..Dolapta mantarım var valla hemen yapıcam bunu :))
Ellerine sağlık,
Öpüyorum..

anneminkizıyim dedi ki...

Hiim nefis olmus arkadasim ellerine saglik, ahh su cocuklarda sevsede bende doya doya yapsam... sevgiler...

Adsız dedi ki...

slm ellerinize saglık çok güzel gözüküyor bu arada ayşe ablamla konuşurken selmm göndermişsiniz slm aldım çok teşekkürler bende yeni blog açtım ayşe ablam sayesinde eklerseniz ugrarsanız sevinirim hoşçakalın sevgiyle kalın

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

canımın içi nefis bir görüntü bu ellerine sağlık bayıldım :)
mucuksss