10 Ocak 2008

ETLİ LAHANA ve YAPRAK SARMASI

******************HİCRİ YILBAŞIMIZ MÜBAREK OLSUN******************


Sonunda çözdüm ben bu lahana sarması işini.O kadar sevmeme rağmen bir veya iki kez denedim ancak sonuç çok yorucu ve zahmetli oldu.Ama bu sefer oldu çok şükür.Sanırım sık sık yapacağım bundan sonra.
*MALZEMELER;
Sarmalık diyerek alınmış büyükçe bir beyaz lahana
300 gr kıyma
1,5 bardak pirinç
2 orta boy soğan
maydonoz
dolma baharatı
1 kaşık acı biber salçası
1 kaşık domates salçası
karabiber
tuz
zeytinyağı
*YAPILIŞI;
Lahana yapraklarını kaynamış tuzlu suda çok fazla olmamak kaydı ile haşlıyoruz.Diğer yandan malzemeleri çiğ olarak yoğuruyoruz.Soğanları robotta yaparsak daha iyi oluyor.Daha sonra uzun uzun böldüğümüz lahana yapraklarını üçgen biçimde sarıyoruz.Tenceremize dizdikten sonra üzerine sıvı yağ gezdiriyoruz tuzunu,kaynamış suyu ekleyerek orta hararetli ateşte pişiriyoruz.Yaklasık30 dk da pişiyor.Ben lahanalarım yetmediği için birazda yaprak ekledim.Afiyet olsun.
**********************

10 yorum:

keskinli dedi ki...

ellerine saglik canim dolmalar enfes

Rabbim sen kalbi kırıkların sığınağı, yolda kalmışların yoldaşı, sen yalnızlığıma arkadaş olan ve tüm gönüllerin dert ortağısın. beni benden uzağa at, senden uzağa atma. cumanız mübarek olsun.

Disalce dedi ki...

of of..sarmalara bak...

lahana sarması yemeyeli yıllar oldu....

ellerine sağlık...çok güzel görünüyor..

Melek* dedi ki...

canım seninde hicri yılbaşın mübarek olsun dolmaya hayır diyemiyenlerdenim ellerine sağlık

elma şekeri dedi ki...

Lahanalar nefis görünüyorlar ellerine saglik.Birde yaprak sarma off offf bitanecik alabilirmiyim catalimi aldim geldim..;)

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

Elma şekerim, bir tane değil hepsini al cnm afiyet olsun.

yaban mersini dedi ki...

aa..üçgen olmuş bunlar.çok güzel.slmlar.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

canım benim iyiki tanıştık:)..
bu harika lezzetleri göremicektim yoksa..
ellerine sağlık hayatımm nefis olmuşlar..sıcak sıcak yemesinede bi baylırımki sorma:)
sevgilerimle.....

Ilker Erdem dedi ki...

Sarmalar ve dolmalar en sevdigim yemekler arasindadir. Ellerine saglik cok lezzetli gorunuyor.

Baharcicegi dedi ki...

sarmalarin birbirinden nefis görünüyor,bende cok sevmeme ragmen cok az yaparim lahana sarmasini nedense banada cok zahmetli gelir,eline saglik canim.
Sicacik sevgilerimle

NiNo dedi ki...

ay en bayildigim iste ellerine saglik canim