01 Nisan 2009

*HAFİF* PATLICAN KEBABI

Bizim mutfakta oldukça fazla rağbet gören ve sevilen bir yemektir patlıcan kebabı.Ancak kızartmayı ne kadar sevsemde,fazla zaman alması ve etrafın yemekten sonraki temizliği beni bu yemeği yapma konusunda isteksiz yapıyordu.En son denemem de fırında sebze kızartması yaparak denemek istedim.Patatesi zaten baharatlı yapıyoruz ve çok seviyoruz.Neden patlıcan da güzel olmasın dedim.Eşim 'eşim nasıl yaptın da öyle yağsız oldu?,tadına çok güzel olmuş' deyince çok mutlu oldum.Yemek oldukça pratik bir şekil almış oldu haliyle.
Aslında anlatılacak fazla birşey yok ama hiç bilmeyenler için kısaca anlatacağım.
MALZEMELER;
1 kg patlıcan
1/2 kuşbaşı et
2 adet patates
2-3 adet sivri biber
2 adet domates
1 ç.b. sıvı yağ
1 y.k. domates salçası
pulbiber,kekik,karabiber
1 y.k. margarin(etleri pişirmek için)
YAPILIŞI;
Öncelikle tenceremize margarinimizi koyuyoruz.
İyice eridikten sonra kuşbaşı etlerimizi tenceremize alıp harlı ateşte renkleri değişene dek sürekli karıştırarak pişiriyoruz.
Bu aşamadan sonra kendi yöntemimi uyguluyorum.
Ocağın altını iyice kısıyoruz.
Etler suyunu tamamen salınca düdüklü tenceremizi kapatıp 20 dk pişiriyoruz.
Patlıcanları alacalı soyduktan sonra boyuna dörde ve sonra enine 4 parçaya bölüyoruz.
Tuzlu suda 15 dk bekletiyoruz ve sularını sıkıyoruz.
Derin bir kapta üzerlerine tuz serpiyoruz.
Sıvı yağın yarısını (az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz) üstüne gezdirip harmanlıyoruz.
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yayıyoruz.
230 c de patlıcanlar pembeleşinceye dek pişiriyoruz.
Patatesler içinde aynı işlemi uyguluyoruz.
Onlarıda fırına verip pembeleşinceye dek pişiriyoruz.
Pişen etlerimizi fırın kabımızın altına seriyoruz.
Üzerine kızarmış patlıcanları diziyoruz.
Patateslerimizi patlıcanların üzerine seriyoruz.
1,5 su bardağı sıcak suda salçamızı eritiyoruz,tuzunu ve baharatları ekliyoruz.
Domatesi ve biberleri dilimleyip tepsinin üzerini süslüyoruz.
Salçalı sosumuzu üzerine gezdiriyoruz.
200 c fırında 15 dk pişiriyoruz.
Afiyet olsun..
********************

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine saglik canim. Sevgilerimle.

sarımutfak-hande dedi ki...

yanınada pilavı kondurmuşsun yebeni diyorlar
ellerine sağlık cnm

zerrin - misss dedi ki...

semracığım, bu ne harika bir fikir böyle..

ben de bayılırım patlıcana ama çok yağlı oluyor diye çekiniyorum. ama bu nefis.

ellerine sağlık canım benim

pelince dedi ki...

Enfes olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler.

Çeyiz Hazırlıkları dedi ki...

Pilavla birlikte harika olmuş bence tam benlik lezzetli bir yemek olarak görünüyor elllerine sağlık.
Sevgilerle...

KOSEMINDERI dedi ki...

Bende gecen aksam patlican yaptim. Senin tarifinde guzelmis. Bir dahkinde bunu deniyecgeim. Ellerine saglik

bahar dedi ki...

Merhabalar, “hediyeleşmek” üzerine güzel bir etkinliğimiz var. Sizin de katılmanızı arzu ederim, ayrıntılar sayfamda. Sevgiler.

PASTURKEY dedi ki...

merhabalar;
Ziyaretinize geldim.sitenizi dolaştım,yaptığınız leziz tarifleri okudum.Bu tarif,bu yemek yağlı olur imajını yıkmış sizin tarifle.krema makinasını sormuşsunuz aslında tam da anlayamadım neyi sorduğunuzu ama tabancalı krema aletini soruyorsanız ingiltereden aldım.hatıladığım kadarıyla 190 pound civarıydı diye hatırlıyorum.Ama o gün başka şeylerde almıştım.Aklımda böyle bir rakam kalmış.sevgiler...

lezzetyolculugu dedi ki...

Çok başarı bir tercih fırında patlıcanları pişirmek.Bende yazın karnıyarık için patlıcanları ya közlüyorum yada fırında pişiriyorum çok hafif oluyor.
Ellerinize sağlık enfes görünüyor.

Yaren dedi ki...

Patlican kebabin cok nefis görünüyor,cok severim.Ellerine saglik Semracim.Sevgiyle kal.